Pytania i odpowiedzi

Po wymianie karty sieciowej nie mogę połączyć się z siecią, co zrobić?
Nowo zainstalowana karta sieciowa musi być prawidłowo zainstalowana w systemie. Jeśli tak jest, w połączeniach sieciowym powinno być widoczne połączenie lokalne (w przypadku karty sieciowej lan) lub połączenie sieci bezprzewodowych (w przypadku karty sieci bezprzewodowych). Po instalacji karty sieciowej należy właściwie ustawić połączenia sieciowe.
Jaka jest różnica między lokalnym a zewnętrznym adresem IP?
Lokalny adres IP uniemożliwia połączenie z Internetu z Twoim komputerem. Nie jest możliwe wówczas uruchomienie na komputerze jakiegokolwiek serwera, który byłby osiągalny z sieci Internet. Dotyczy to również rejestratorów video, serwerów plików,serwerów gier itp. Większość programów p2p wymaga adresu publicznego. Zewnętrzny(publiczny), stały adres IP jest przydzielony abonentowi tylko na jego użytek i umożliwia to, czego nie można uruchomić mając adres lokalny. W przypadku zwykłego korzystania z Internetu, jest bez różnicy jaki adres IP posiadamy.
Jak sprawdzić czy karta sieciowa jest włączona?
Aby sprawdzić (w systemie Windows XP) czy karta sieciowa jest włączona wchodzimy do Start / Ustawienia / Panel sterowania/ Połączenia sieciowe/ Połączenie lokalne. Jeżeli ikona połączenia jest szara lub przekreślona to znaczy, że karta sieciowa jest odłączona. W takim wypadku należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać z paska, który się pojawi opcję [Włącz].
Nie wiem, czy mieszkam w zasięgu sieci SMNET - jak się tego dowiedzieć?
Najprościej skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nie skazujemy Klienta na kontakt z bezosobową infolinią, umiejscowioną setki km od miejsca oferowania usługi. Stawiamy na kontakt bezpośredni oraz za pomocą dogodnych dla danego klienta form komunikacji. Działamy zarówno w blokach wielorodzinnych, jak i dostarczamy sygnał bezprzewodowo (radiowo) do domków jednorodzinnych. Aktualny zasięg można snaleźć tu.