Pytania i odpowiedzi
- Po wymianie karty sieciowej nie mogę połączyć się z siecią, co zrobić?
- Nowo zainstalowana karta sieciowa musi być prawidłowo zainstalowana w systemie. Jeśli tak jest, w połączeniach sieciowym powinno być widoczne połączenie lokalne (w przypadku karty sieciowej lan) lub połączenie sieci bezprzewodowych (w przypadku karty sieci bezprzewodowych). Po instalacji karty sieciowej należy właściwie ustawić połączenia sieciowe.
- Jaka jest różnica między lokalnym a zewnętrznym adresem IP?
- Lokalny adres IP uniemożliwia połączenie z Internetu z Twoim komputerem. Nie jest możliwe wówczas uruchomienie na komputerze jakiegokolwiek serwera, który byłby osiągalny z sieci Internet. Dotyczy to również rejestratorów video, serwerów plików,serwerów gier itp. Większość programów p2p wymaga adresu publicznego. Zewnętrzny(publiczny), stały adres IP jest przydzielony abonentowi tylko na jego użytek i umożliwia to, czego nie można uruchomić mając adres lokalny. W przypadku zwykłego korzystania z Internetu, jest bez różnicy jaki adres IP posiadamy.
- Jak sprawdzić czy karta sieciowa jest włączona?
- Aby sprawdzić (w systemie Windows XP) czy karta sieciowa jest włączona wchodzimy do Start / Ustawienia / Panel sterowania/ Połączenia sieciowe/ Połączenie lokalne. Jeżeli ikona połączenia jest szara lub przekreślona to znaczy, że karta sieciowa jest odłączona. W takim wypadku należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać z paska, który się pojawi opcję [Włącz].
- Nie wiem, czy mieszkam w zasięgu sieci SMNET - jak się tego dowiedzieć?
- Najprościej skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nie skazujemy Klienta na kontakt z bezosobową infolinią, umiejscowioną setki km od miejsca oferowania usługi. Stawiamy na kontakt bezpośredni oraz za pomocą dogodnych dla danego klienta form komunikacji. Działamy zarówno w blokach wielorodzinnych, jak i dostarczamy sygnał bezprzewodowo (radiowo) do domków jednorodzinnych. Aktualny zasięg można snaleźć tu.